Christelijke Datingsites Tips, Advies & Informatie

Christelijk Daten Anno 2020

Christelijke Datingsites Tips, Advies & Informatie Wereldwijd zijn er ruim 2,3 miljard Christenen, dat maakt het de grootste religie op aarde. De meest prominente Christelijke groep zijn de katholieken, met meer dan 1,2 miljard leden. Christenen zijn mensen die de Christelijke doop hebben ontvangen of die in Christus geloven. Ze hebben een reeks waarden die de bijbel volgen en hun geloof in Jezus Christus is onwankelbaar.

Of je nu een Christen bent die op zoek is naar een Christelijke datingsite of iemand die graag in contact wil komen met single Christenen via Christelijke datingsites, wij helpen jou graag op weg.



Misschien wil je je leven verbeteren en nu hoop je die speciale persoon te ontmoeten die je kan helpen een beter persoon te worden. Online Christelijk daten is dan misschien wel de sleutel tot succes, maar je weet niet hoe en waar je moet beginnen.

Geen zorgen! Veilige Datingsites is hier om jou te helpen jouw gedachten te ordenen en alle vragen over Christelijke Dating te beantwoorden. We hebben hieronder een uitgebreid artikel samengesteld dat jou alles uitlegt over het daten van een Christelijke single en het maximale te halen uit Christelijke datingsites.

Vind jouw Liefde op Roots!
Vind jouw Liefde op Roots!
ROOTS dating is dé datingsite voor christelijk Nederland. ROOTS is er speciaal voor christelijke singles van alle leeftijden die op zoek zijn naar een christelijke partner.

Verschillen in dating met een Christen

Dating via een Christlijke datingsite is geen compleet andere manier van daten. Het is belangrijk om dit vooraf duidelijk te maken. In principe is het net zoals daten met elke andere persoon ter wereld. Maar toch, sommige dingen kunnen belangrijk zijn voor Christenen die misschien weer niet zo belangrijk zijn voor mensen met een andere religie. Bijvoorbeeld:

Geloof in dopen.

De doop is een daad van gehoorzaamheid die je geloof in een gekruisigde, begraven en opgestane Jezus Christus laat zien. Wanneer Christenen worden gedoopt, wordt aangenomen dat ze wedergeboren zijn om het pad van Christus wil te bewandelen.

Twee grote feestdagen vieren.

De eerste is Pasen, de dag van de opstanding van Jezus Christus en Kerstmis, de dag van zijn geboorte. Deze feestelijke vieringen worden gevierd met gezinnen die samenkomen tijdens een vreugdevol diner en andere tradities, zoals het geven van geschenken.

Kerkelijk huwelijk.

Trouwen voor de kerk, door een priester of pastoor aan het altaar waar jouw huwelijk door Jezus Christus wordt gezegend.

Bidden voor de maaltijd.

Het is belangrijk om de Heer te danken voor je zegeningen. Dit houdt ook in dat je eten op tafel hebt. Een gebed voor de maaltijd is belangrijk, vooral als je met je gezin eet.

De Zondagsdienst bijwonen.

Elke week ga je naar de Zondagsdienst in de plaatselijke kerk. De gemeenschap van Christenen in elke stad is vaak hecht. Iedereen kent iedereen en ze zijn er meestal voor elkaar als iemand hulp nodig heeft.

Sterk geloof in het huwelijk en zuiverheid ervoor.

Je gelooft in de heiligheid van volledige toewijding aan je partner. Deze toewijding omvat het zich volledig onderwerpen aan de man of vrouw, en dat geldt ook voor seksuele relaties.

Niet elke Christen leeft 100% volgens alle bovenstaande punten. Er is een grote groep Christenen waar slechts enkele van de bovenstaande punten van toepassing zijn op hun leven. Het belangrijkste van Christenen is dat ze in één God en gebed geloven. Daten met Christenen hoeft niet moeilijk te zijn. Als je geen Christen bent, moet je ruimdenkend zijn en respect hebben voor Christelijke overtuigingen en tradities.

terug naar menu ↑

Hoe is het om een Christen te daten?

Veel Christenen zullen daten om de liefde voor de rest van hun leven te vinden.

Als je een partner vindt via een Christelijke datingsite, is dit voor de lange termijn. Je wacht geduldig tot de juiste man of vrouw op jouw pad komt. God heeft jouw gebeden gehoord over het geven van een partner die onvoorwaardelijk van je houdt, gezinsgericht is en past bij jouw persoonlijkheid en idealen. Dus met minder neem je geen genoegen.

Daten met een Christelijke vrouw

Met een Christen daten kan een “life-changer” zijn, vooral als je zelf geen Christen bent. Als je ervoor kiest om met een Christelijke vrouw te daten, verwacht dan dat zij:

  • Loyaal en Trouw is aan jou
  • Altijd jouw kant kiest en jouw behoeften boven die van haar zet
  • Haar leven tijdens het huwelijk geheel jou zal overgeven

Voordelen van Daten met een Christelijke man

Wanneer je met een Christelijke man gaat daten, verwacht dan dat hij:

  • Er alles aan zal doen om jou en jullie gezin tegen beschermen
  • Jou en je kinderen op de eerste plaats zet
  • De steunpilaar van het gezin zal zijn in de ruimste zin van het woord.
terug naar menu ↑

Wat je moet weten voor je gaat daten via Christelijke datingsites

Het daten van een Christen kan een paar beperkingen of uitdagingen voor jou veroorzaken, vooral als je van een andere religie bent of er helemaal geen beoefent. Desalniettemin zijn sommige dingen in deze moderne tijd van vandaag wel wat veranderd. De onderstaande punten zijn een algemeen overzicht van hoe het is om met een 100% toegewijde Christen te daten. Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat alle punten van toepassing zijn voor diegene die jij gaat daten.

Familie is heel erg belangrijk.

Familie is alles voor Christenen, en daarom zou je, als je een Christelijk meisje het hof wilt maken, ook het hele gezin het hof moet maken. De goedkeuring van de naaste familieleden – vooral de ouders – heeft grote invloed op haar ja-antwoord. Vaker wel dan niet, moet je een hecht familielid zijn voordat je de vader officieel vraagt om de hand van je vriendin in het huwelijk.

Seks voor het huwelijk.

Zoals hierboven vermeld, is zuiverheid bij uitstek essentieel voor Christelijke singles. Veel Christelijke vrouwen willen hun maagdelijkheid daarom pas verliezen na het huwelijk met de juiste persoon. Tegenwoordig geldt dit al lang niet meer voor alle Christelijke dames, maar het is nog steeds belangrijk voor een grote groep. Je dient een vrouw te respecteren als ze zegt dat ze op het juiste moment wil wachten.

Een officiele relatie vereist geduld

Veel Christelijke vrouwen zijn conservatief en nemen graag de tijd voordat ze zich volledig aan iemand committeren. Het kan zijn omdat ze zeker willen weten of de relatie echt is en gebaseerd is op vertrouwen en trouw. Daten met een Christelijke single vereist misschien wat geduld nodig, maar het wachten is het zeker waard.

terug naar menu ↑

Stereotypen en Misvattingen

Er zijn veel voorkomende stereotypen rondom Christelijk daten via Christelijke datingsites. Bekijk enkele van de populaire hieronder:

Christenen weten niet hoe ze plezier moeten hebben.

Veel mensen denken dat Christenen te conservatief zijn om een helemaal los te gaan en plezier te hebben. Ze geloven dat hun wereld draait om Jezus, de kerk en bidden. Hoewel dat niet helemaal onjuist is, mogen Christenen nog steeds feesten en leuke dingen doen met de juiste mate en zolang ze zich houden aan de leer van de bijbel.

Christenen zijn bekrompen.

Christenen hebben hun eigen overtuigingen en kijken misschien anders naar de wereld, maar dat betekent niet dat ze zijn afgesloten voor de perspectieven van andere mensen. Christenen weten hoe ze iemands opvattingen moeten respecteren, en ze zouden je niet per se alleen hoeven te geloven wat ze zeggen.

Christenen zouden online geen partner mogen vinden.

Een andere misvatting is dat online daten niet mag en dat Christenen niet op online datingsites mogen staan. Dit omdat er zaken zouden gebeuren die niet passen binnen het geloof. Er zijn geloofwaardige Christelijke datingsites waar leden serieuze relaties willen hebben.

terug naar menu ↑

Wie kun je vinden op Christelijke datingsites?

Veel leden van Christelijke datingsites zijn alleenstaanden die op zoek zijn naar een serieuze relatie die tot een huwelijk kan leiden.

Velen geloven dat er één persoon is die echt voor hen bestemd is. Sommigen stellen hoge eisen aan de man of vrouw die ze willen vinden en zouden geen ja zeggen tegen een relatie totdat de andere persoon aan alle eisen voldoet. Doe jij dit ook? Zo ja, perfect! Neem geen genoegen met iets minder.

Een groot percentage van de gebruikers van Christelijke datingsites doen een kritisch onderzoek voordat ze uiteindelijk besluiten zich bij een van deze sites aan te melden. Sommigen zeggen dat het prima is om op deze sites te komen, terwijl sommigen beweren dat het immoreel is. Het kan te wijten zijn aan de reputatie van andere datingsites die bedoeld zijn om losse relaties te vinden.

Christelijke datingsites willen echter een serieuze reputatie hooghouden die bedoeld is om gelijkgestemden bij elkaar te brengen voor langdurige relaties. Deze sites zorgen ervoor dat ze alleen leden accepteren met de juiste bedoelingen.

terug naar menu ↑

Hoe kun je succesvol zijn op Christelijke datingsites?

Als er iets is wat Christelijke datingsites uniek maakt, is het waarschijnlijk de intentie van de leden om echte liefde te vinden. Christenen zijn geduldig in het vinden van die liefde. Ze nemen graag de tijd om iemand te leren kennen voordat ze een relatie aangaan.

Om succesvol te zijn in het vinden van de juiste persoon voor jou op Christelijke datingsites, volgen hier enkele tips:

Wees voorbereid voordat u zich aanmeldt

Bedenk je goed dat andere mensen jou in de online datingwereld zullen zien. Om lid te worden van een datingsite moet je een profiel aanmaken met een profielfoto en enkele van jouw persoonlijke gegevens verstrekken. De meeste sites hebben ook een premium lidmaatschap, dat nodig is om toegang te krijgen tot exclusieve functies.

Maak het perfecte datingprofiel

Zorg ervoor dat je profielfoto en profielinformatie de beste versie van jou laten zien. Gebruik een foto in je beste outfit en een foto die je persoonlijkheid laat zien. Vul jouw profiel in met de vereiste informatie en maak een goed geschreven “over mij” introductie. Laat je profielbezoekers weten hoe serieus je bent bij het vinden van een date via de datingsite.

Een geschikte match vinden

Christelijke datingsites hebben geavanceerde zoekfilters die je kunt gebruiken om jouw ideale match te vinden. Maak hier zeker gebruik van. Met duizenden leden op deze sites weet je zeker dat je iemand vindt die overeenkomt met wie jij precies zoekt. Sluit geen compromissen en zeg ja tegen iemand die je niet aantrekt.

terug naar menu ↑

Je Christelijke liefde online vinden

Online liefde vinden betekent niet dat je je Christelijke geloof de rug moet toekeren. Met een geloofwaardige Christelijke datingsite kun je jouw ideale match vinden. De match die aan alle eisen van jou voldoet en op zoek is naar dezelfde soort relatie.

We leven een digitaal tijdperk en het is goed dat je in de trend van online dating gelooft. De tijden zijn veranderd en je kansen om je ware liefde in de echte wereld te vinden, kunnen een uitdaging zijn. Maar maak je geen zorgen, je kunt nog steeds de liefde en het geluk ervaren dat ware liefde teweegbrengt op een toegewijde Christelijke online datingsite. Meld je vandaag aan!

Vind jouw Liefde op Roots!
Vind jouw Liefde op Roots!
ROOTS dating is dé datingsite voor christelijk Nederland. ROOTS is er speciaal voor christelijke singles van alle leeftijden die op zoek zijn naar een christelijke partner.
Veilige Datingsites